„Un vehicul care poate merge pe drumuri accidentate și poate merge în locuri în care mașinile nu puteau merge în trecut”. Cu această filozofie a luat naștere primul model cu tracțiune integrală dezvoltat în 1970.
Primul Suzuki 4x4 a fost și primul automobil de clasă mini cu tracțiune integrală produs în serie în Japonia. Dezvoltarea modelului a început în 1968, modelul 4x4 Suzuki a putut fi cumpărat începând cu 1970, fiind marketat ca un automobil cu doar trei locuri.
Pentru a eficientiza spațiul disponibil, roata de rezervă a fost montată în spatele scaunului pasagerului din față.
Acest prim model era un automobil simplu cu portiere din material textil prinse cu ajutorul unor fermoare și arcuri lamelare pentru a putea face față sarcinii utile. Compactul 4x4 cântărea doar 600 kg și avea un ampatament de 1930 mm. Șasiul separat permitea montarea unei caroserii din metal ușor
Primul LJ folosea un motor în doi timp cu doar doi cilindri răciți cu aer ce dezvolta 25 cai putere dintr-o capacitate cilindrică de 360 cmc.
1975
1975
MODELUL LJ50 ERA EXPORTAT ÎN AUSTRALIA CU UN MOTOR DE 550 CMC
După ce modelul de debut LJ10 se dovedea un succes pe piața din Japonia, Suzuki își îndrepta atenția și către alte piețe. Însă, era nevoie de un motor mai mare pentru a avea succes peste hotare.
Australia a fost una din primele piețe de export pentru Suzki, iar modelul LJ50 folosea acum un motor cu trei cilindri în doi timpi răcit cu apă de 550 cmc. Roata de rezervă era acum montată în afara caroseriei, ceea ce permitea o capacitate de transport mărită la patru pasageri. Locurile din spate erau amplasate în lateral față în față. Versiuni hardtop și softop au fost disponibile pe piața din Australia, iar LJ50 își câștiga reputația unui vehicul distractiv care poate merge oriunde.
1977
1977
NAȘTEREA ULTIMULUI MODEL DIN GAMA LJ: LJ80
Dezvoltarea gamei de modele pentru ceea ce inițial era un model utilitar a culminat cu ultimul model LJ, numit LJ80.
Schimbările la nivel de caroserie erau minime, cu evazări mai largi ale aripilor pentru un design mai atrăgător.
Capota era încă ținută la locul ei prin intermediul a două prinderi cu arc era acum puțin mai înaltă pentru a face loc unui motor nou.
LJ80 folosea un motor cu patru cilindri, răcit cu apă de 800 cmc. Noul propulsor în patru timp furniza 41 cai putere. LJ80 s-a vândut bine în Australia începând cu 1978, dar ulterior modelul a fost exportat și în Europa, Olanda fiind prima piață care a primit modelul Suzuki LJ80 în 1978.
1980s
1981
1981
MODELUL SJ410 SE FACE CUNOSCUT ÎN LUME
În 1981, Suzuki a continuat să se bucure de succes pe piața japoneză, iar pe piețele externe era timpul pentru noul SJ410, modelul care avea să facă cu adevărat cunoscut numele Suzuki între pasionații de 4x4.Cu un design nou, dar având încă o latură utilitară, noul model folosea arcuri lamelare, dar îmbunătățite prin adăugarea de amortizoare pe gaz pe puntea spate. Unghiurile de atac și degajare erau îmbunătățite, iar sub capotă, noul motor de 1.0 litru cu patru cilindri dezvolta acum 45 cai putere.
Dimensiunile compacte și șasiul separat combinate cu performanțele motorului mai mare făceau din noul SJ410 un competitor serios pentru modelele off-road mai mari și reușea să mărească piața vehiculelor pentru 4x4 recreațional creată de Suzuki.
1984
1984
SJ413 – VÂNDUT ÎN PESTE 100 DE ȚĂRI
SJ413 - Suzuki lansa o versiune upgradată a modelului 4x4, care acum folosea un motor 1.3 litri cu patru cilindri ce dezvolta 66 cai putere.
Confortul în habitaclu era acum la cote mai ridicate pentru a răspunde cerințelor clienților și includea o cutie de viteze cu cinci trepte.
1988
1988
FAMILIA SUZUKI 4×4 CREȘTEA PRIN LANSAREA MODELULUI VITARA
Familia de modele 4x4 Suzuki creștea prin lansare unui nou model: Vitara, în versiunea cu trei portiere, cea avea să își câștige propriul public.
Noul model VItara folosea motorul de 1.6 litri de generație nouă.Din nou, Suzuki folosea soluția cu șasiu separat, cutie de viteze cu cinci trepte, sistem de tracțiune integrală nepermanent și o cutie de transfer cu două trepte.
Nivelul de confort era la nou nivel, noul model folosind o suspensie cu arcuri elicoidale pentru ambele punți, sistem de direcție asistată și un interior mult mai funcțional.
Versiunea cu trei portiere era doar începutul unui nou trend în clasa modelelor 4x4.
1990s
1995
1995
PRIMUL MOTOR V6 DE 2.0 LITRI ADUCE UN PLUS DE CLASĂ MODELULUI VITARA CU CINCI PORTIERE
Primul motor V6 de 2.0 litri folosit pe un model Suzuki 4x4 aducea un plus de clasă pentru varianta cu cinci portiere a modelului Vitara.Având disponibili 134 cai putere produși de motorul pe benzină de 2.0 litri cu 24 de valve și patru arbori cu came, acesta era cea mai puternică versiune a modelului Vitara.
Caroseria a trecut printr-un facelift și primea protecții pentru evazările aripilor, jante de aliaj, iar interior era dotat acum cu două airbaguri, geamuri și oglinzi electrice precum și închidere centralizată.
1997
1997
GAMA VITARA ESTE COMPLETĂ
În 1996, Suzuki introducea și o versiune turbodiesel, iar în anul următor, o versiune turbo diesel cu intercooler.
Motorul diesel cu patru cilindri de 2.0 litri oferea o flexibilitate excelentă pe teren accidentat și o economie semnificativă de carburant.
Varianta cu intercooler oferea cu 23% mai multă putere și 29% mai mult cuplu. Variantă cu trei portiere, cinci portiere, motor 1.6 litri, motor 2.0 litri, benzină, diesel, cutie manuală, cutie automată, gama Vitara era acum completă.
1998
1998
GAMA VITARA ESTE COMPLETĂ
În 1998, Suzuki mai face un pas prin lansarea versiunii Grand Vitara, un SUV mai mare ce marca intrarea mărcii japoneze în zona lifestyle a automobilelor 4x4. Cu o caroserie elegantă și un puternic motor V6 de 2.5 litri sau 2.0 cu patru cilindri, Grand Vitara era un automobil gândit pentru clienți cu un stil de viață activ. La interior, habitacul practic și confortabil era dedicat celor cinci pasageri ce puteau călători în stil.
Noul Grand Vitara permitea oricui să experiementeze un 4x4 adevărat atrăgând un nou tip de client către automobilele cu tracțiune integrală produse de Suzuki
1998
1998
O NOUĂ ERĂ DE PERFORMANȚĂ ȘI STIL
Evoluând de la SJ30 la modelul Samurai, gama de modele Suzuki 4x4 compacte primea un model total nou în 1998 în forma lui Jimny.Redesenat în întregime, modelul marca o nouă eră pentru modelele 4x4 compacte.
Suspensia independentă cu amortizoare și arcuri elicoidale pentru puntea față îi conferea lui Jimny capacități off-road mai bune față de modelele anterioare. Puntea spate cu bară de torsiune și arcuri elicoidale adăuga o mai bună stabilitate în off-road, precum și o tracțiune mai bună ceea ce ducea la un stil de condus entuziast.
O funcție nouă adoptată de modelul Jimny era sistemul ce permitea schimbarea de la tracțiunea 4x2 la 4x4 cu mașina în mișcare.
2000s
2005
2005
UN NOU ATLET OFF-ROAD CU CALITĂȚI DINAMICE
Noua generație Grand Vitara moștenea calitățile modelului original, dar propunea o evoluție a designului și a clităților dinamice.Designul exterior includea aripi evazate, ecartament mărit și roți de dimensiuni mai mari ce ofereau noului Grand Vitara un look sportiv și dinamic. Interiorul reflecta aceleași calități.
Pentru o performanță pe măsură, clienții puteau alege dintre trei motoare pe benzină (1.6 VVT, 2.0 și 2.7 V6) precum și un propulsor diesel (1.9 DdiS).
Caroseria beneficia de ranforsări suplimentare pentru o rigiditate ridicată.Un sistem 4x4 cu patru moduri de rulare era la dispoziția celui de la volan, iar suspensia independentă pe puntea spate combina manevrabilitatea pe teren accidentat cu stabilitatea dinamică pe asfalt.
2006
2006
EVOLUȚIE ACTIVĂ CĂTRE PRIMUL CROSSOVER
Prin modelul Suzuki XL7, marca japoneză făcea un pas în afara designului convențional pentru SUV-ului. Noul model se prezenta cu un design proaspăt care îl scotea în evidență și îl diferenția față de modelul Grand Vitara XL7.
Lansat pentru piața nord-americană ca primul SUV premium cu șapte locuri, XL7 ocupa o nișă pe care Suzuki o crease cu modelul anteriror Grand Vitara XL7.
Noul motor V6 de 3.6 litri oferea modelului XL performanțe sportive, iar caroseria era acum autoportantă. Sistemul de tracțiune integrală era controlat electronic și oferea o ținută de drum superioară și mai multă stabilitate.
2006
2006
REVOLUȚIA X-OVER – SX4
În 2006, Suzuki lansa modelul SX4, model ce fusese dezvoltat sub conceptul Revoluția X-over. Noul model folosea un sistem de tracțiune integrală controlat electronic numit i-AWD. Sistemul analiza suprafața de rulare și stilul de condus folosindu-se de o serie de senzori. În funcție de informațiile primite, aloca puterea către puntea spate prin intermediul unul ambreiaj controlat electronic.
Mai mult, cel de volan putea selecta modul de condus din trei moduri disponibile: 4WD Auto ce controla automat puterea în funcție de suprafața drumului, 2WD ce limita transmisia puterii către puntea față și 4WD Lock ce prealoca cuplu către puntea spate și transmitea puterea în proporție 50:50.
Sistemul permitea flexibilitatea de alege într un stil de condus ce favoriza economia de carburant sau abilitatea de a parcurge condiții de drum dificile.
2009
2009
SEDANUL KIZASHI DESCHIDEA NOI TERITORII PENTRU
În 2009, sistemul i-AWD era rafinat și încoporat în modelul Kizashi. Sistemul putea acum transmite optim cuplul între punți chiar și înainte de detectarea alunecării unei roți. În funcție de suprafața de rulare și stilul de condus, puterea era trimisă către puntea spate și altfel plecarea de pe loc, accelerarea și atacul virajelor deveneau mai omogene.
Suzuki adopta și sistemul Synergetic Vehicle Dynamics Control. Acesta îmbunătățea stabilitatea mașinii în mers monitorizând în permanență unghiul virajului și rata de tangaj și controlând sistemul i-AWD și EPS (direcția asistată electronic).
2010s
2013
2013
LIBERTATE – SX4/SX4 S-CROSS
În 2013, Suzuki lansa noul model SX4 / SX4 S-Cross și odată cu el un nou sistem 4WD numit allgrip ce folosea toată experiența acumulată de marca japoneză în acest domeniu. Sistemul allgrip oferă performanțe 4WD îmbunătățite și combină cele trei valori ale mărcii: plăcerea condusului, ușurința utilizării și economia de carburant. Tracțiunea integrală nu mai este folosită doar în anumite situații, ci a devenit o tehnologie universală ce ajută în condiții meteo grele și drumuri dificile.
2014
2014
NOUA GENERAȚIE VITARA
În 2014, noua generație a modelului Vitara debuta la Salonul Auto de la Paris și se alătura gamei Suzuki de modele cu sistem de tracțiune integrală allgrip. Noul sistem 4x4 amplifica plăcerea de a conduce și oferă siguranță în condiții dificile de drum. Tracțiunea integrală nu mai este folosită doar în anumite situații, ci a devenit o tehnologie universală ce ajută în condiții meteo grele și drumuri dificile.
2016
2016
ALLGRIP PENTRU TOATĂ LUMEA
Având deja 50 de ani de experiență, Suzuki și-a rafinat tehnologia 4WD sub numele allgrip pentru a asigura siguranță ți satisfacție clienților mărcii.
Suzuki permite acum fiecărui client să aleagă cea mai bună variantă allgrip pentru a se potrivi cu stilul propriu de viață anunțînd trei subcategorii:
ALLGRIP AUTO, sistem de tracțiune integrală cu cuplaj vâscos ce oferă celui de la volan siguranță suplimentară în condiții meteo dificiele sau pe timp de iarnă.
ALLPGRIP SELECT, sistemul 4x4 controlat electronic ce subliniază cele trei valori ale mărcii: plăcerea condusului, ușurința utilizării și economia de carburant. Sistemul permite celui de la volan să aleagă dintre patru moduri de condus (auto, sport, snow și lock) în funcție de suprafața drumului.
ALLGRIP PRO oferă ablilității off-road ridicate pentru a satisface spiritul de aventură al șoferului, permițând acestuia să exploreze necunoscutul cu ajutorul sistemului de tracțiune integrală nepermanent cu reductor.
Pentru a susține fiecare client în extinderea orizontului de activități, Suzuki va continua să ofere sisteme de tracțiune integrală care să îl ajute pe cel de la volan în orice situație, condiții de drum și pentru a susțune un stil de viață activ alături de automobilul său Suzuki.