Ce este tehnologia Mild Hybrid de la Suzuki?
Suzuki a fost primul producător auto care a utilizat o tehnologie specială numită ISG (Integrated Starter Generator) în mașinile sale Mild Hybrid încă din 2014. Aceasta a fost lansată inițial în Japonia și apoi a fost extinsă la nivel global. Tehnologia Mild Hybrid este denumită "SMART HYBRID VEHICLE by SUZUKI", prescurtat SHVS. Sistemul utilizează un generator de pornire integrat (ISG) și o baterie litiu-ion de 12V.
Cum funcționează SHVS?
Sistemul SHVS este ușor și compact. Acesta folosește un generator de pornire integrat (ISG) și o baterie litiu-ion de 12V. ISG-ul ajută motorul să economisească combustibil oferindu-i un plus de putere și înlocuiește vechiul alternator, care genera energie. ISG-ul repornește motorul silențios după oprire și îl ajută atunci când mașina accelerează, ceea ce duce la un consum redus de combustibil. Când mașina încetinește, ISG-ul stochează energia electrică pentru a fi folosită ulterior.
În timpul condusului obișnuit, mașina folosește energia electrică stocată pentru a alimenta diverse sisteme, cum ar fi computerul de bord, vitezometrul și radioul, astfel încât motorul să se concentreze doar pe condus, reducând astfel consumul de combustibil și îmbunătățind performanța generală.
Ce este special la bateria utilizată pentru SHVS?
Sistemul SHVS dispune de o baterie litiu-ion mică și ușoară, care are o durată lungă de viață. Aceasta se încarcă rapid și asistă motorul mai frecvent. De asemenea, bateria oferă o performanță excelentă de regenerare a energiei chiar și la temperaturi scăzute.
Ocupă mai mult spațiu?
Sistemul SHVS este foarte compact și ușor, contribuind la un consum redus de combustibil, fără a compromite spațiul interior al mașinii. Pentru a realiza acest lucru, bateria litiu-ion este amplasată sub scaunul pasagerului, lăsând suficient spațiu pentru confortul ocupanților.
Funcționarea SHVS în scenarii reale:
Avantajele sistemului Mild Hybrid de la Suzuki:
DSBS
Sistemul DSBS - Dual Sensor Brake Support* detectează eventualele obstacole și folosește frâna de urgență autonomă pentru a evita coliziunile. Camera video monitorizează și identifică semnele de circulație și marcajele de pe șosea, menținând autovehiculul pe banda de rulare. Noul S-CROSS primește cele mai noi tehnologii de siguranță pentru a oferi mai multă încredere șoferului și pasagerilor.
Piesa de rezistență este reprezentată de sistemul Dual Sensor Brake Support care se bazează pe o cameră video monoculară și un senzor radar pentru a evalua riscul unei potențiale coliziuni frontale cu un obstacol, vehicul sau pieton. Sistemul detectează marcajele de pe șosea și păstrează autovehiculul pe banda corectă de rulare.
Sistem disponibil pe anumite modele și echipări. DSBS - Senzor dual pentru asistență la frânare.
ALLGRIP AUTO oferă șoferului liniște sufletească în conducerea de zi cu zi, în special atunci când se conduce pe drumuri alunecoase sau suprafețe înzăpezite.
GRIP CONTROL
Cu sistemul vâsco-cuplaj (cuplaj hidraulic), cuplul este distribuit automat roților din spate, atunci când detectează că roata din față pierde aderența pe drum.
ALLGRIP AUTO este disponibil pe Ignis și Swift.
INJECȚIE DIRECTĂ
Injectând direct în camera de ardere cantitatea optimă de combustibil pentru o ardere eficientă, motoarele BOOSTERJET optimizează procesul, reușind să scadă consumul. Injectoarele au duze cu câte șase orificii, iar împreună cu pompa de combustibil de înaltă presiune reușesc să creeze un amestec ideal aer-combustibil în camera de ardere. Chiar și forma galeriei de admisie și cea a pistoanelor au fost proiectate pentru a asigura un flux de aer mai puternic, asigurând o combustie mai stabilă și mai curată.