Radarul cu unde milimetrice și camera monoculară detectează vehicule, biciclete și pietoni. În cazul în care se pare că este posibilă o coliziune, se emit avertismente sonore și vizuale pentru a alerta șoferul. Dacă șoferul frânează cu o forță insuficientă, sistemul de asistență la frânare se activează automat pentru a ajuta la încetinirea vehiculului. Iar dacă probabilitatea unei coliziuni crește, sistemul aplică automat forța de frânare pentru a ajuta la reducerea forței de impact și la atenuarea pagubelor.
Vizualizați clipul explicativ.
Sistemul de control adaptiv al vitezei de croazieră (ACC) ajută la reducerea oboselii șoferului în timpul călătoriilor lungi, fiind conectată la sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație pentru a-i ajuta șoferi să respecte cu ușurință limitele de viteză afișate. Atunci când comutatorul ACC de pe volan este activat în trafic, sistemul utilizează un radar cu unde milimetrice și o cameră monoculară pentru a măsura distanța față de vehiculul din față și va accelera sau va încetini în funcție de necesități pentru a menține o distanță stabilită.
În cazul în care drumul din față este liber, se va menține viteza cu care se deplasa vehiculul în momentul în care comutatorul a fost activat. (La modelele echipate cu CVT, ACC se dezactivează atunci când autovehiculul se oprește. La modelele echipate cu cutie manuală, ACC se dezactivează la viteze de aproximativ 30 km/h sau mai mici)
1. Controlul vitezei constante În cazul în care nu există vehicule în față, se menține viteza stabilită de șofer.
2. Controlul decelerării Viteza este redusă pentru a se alinia la viteza vehiculului din față.
3. Controlul vitezei de urmărire Viteza este menținută pentru a se potrivi cu viteza vehiculului din față.
4. Controlul accelerației Dacă autovehiculul din față părăsește banda de circulație și există o distanță suficientă față de orice alt autovehicul din față, Swift reaccelerează automat până la viteza setată.