Vitara este echipată cu o gamă largă de tehnologii avansate de siguranță și asistență la conducere, pentru a vă proteja pe voi și pe pasagerii voștri când sunteți pe drum. Deși nu există niciun substitut pentru conducerea în siguranță și responsabilă, aceste tehnologii avansate lucrează împreună pentru a vă ajuta să rămâneți concentrat și să dețineți controlul până când ajungeți la destinație.
Controlul adaptiv al vitezei de croazieră (ACC)
Sistemul de control adaptiv al vitezei de croazieră (ACC) ajută la reducerea oboselii șoferului în timpul călătoriilor lungi, fiind conectată la sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație pentru a-i ajuta șoferi să respecte cu ușurință limitele de viteză afișate. Atunci când comutatorul ACC de pe volan este activat în trafic, sistemul utilizează un radar cu unde milimetrice și o cameră monoculară pentru a măsura distanța față de vehiculul din față și va accelera sau va încetini în funcție de necesități pentru a menține o distanță stabilită.
În cazul în care drumul din față este liber, se va menține viteza cu care se deplasa vehiculul în momentul în care comutatorul a fost activat. (La modelele echipate cu CVT, ACC se dezactivează atunci când autovehiculul se oprește. La modelele echipate cu cutie manuală, ACC se dezactivează la viteze de aproximativ 30 km/h sau mai mici)
1. Controlul vitezei constante
În cazul în care nu există vehicule în față, se menține viteza stabilită de șofer.
2. Controlul decelerării
Viteza este redusă pentru a se alinia la viteza vehiculului din față.
3. Controlul vitezei de urmărire
Viteza este menținută pentru a se potrivi cu viteza vehiculului din față.
4. Controlul accelerației
Dacă autovehiculul din față părăsește banda de circulație și există o distanță suficientă față de orice alt autovehicul din față, Swift reaccelerează automat până la viteza setată.
Senzori de parcare în marșarierSenzorii cu ultrasunete din bara de protecție spate detectează obstacolele la mersul înapoi, iar semnalele sonore de avertizare indică apropierea obstacolului.
Sistem de recunoaștere a semnelor de circulație (TSR)Funcția de recunoaștere a semnelor de circulație afișează semnele de circulație recunoscute de o cameră monoculară pe afișajul de informații. Aceasta poate fi folosită împreună cu funcția de alertare a depășirii limitei de viteză de pe tronsonul respectiv de drum.
Asistență la menținerea benzii (LKA)Atunci când este activat controlul adaptiv al vitezei de croazieră, LKA îl ajută pe șofer să mențină poziția vehiculului în centrul benzii de rulare. În plus, în cazul în care detectează că un vehicul sau o structură adiacentă, cum ar fi o barieră temporară sau un alt obstacol, se află prea aproape de vehiculul șoferului, acesta oferă asistență la direcție pentru a menține o distanță de siguranță.
Monitorizarea unghiului mort (BSM)BSM utilizează senzori radar cu unde milimetrice în bara de protecție spate pentru a detecta vehiculele aflate în unghiurile moarte din spate sau care se apropie de acestea, pe ambele părți ale vehiculului. Atunci când este detectat un vehicul, în oglinda retrovizoare a portierei de pe partea de care se apropie vehiculul apare o pictogramă de avertizare. Dacă șoferul activează semnalizarea de pe partea respectivă, pictograma clipește și se emite un avertisment sonor.
Sistemul de asistență la pornirea din pantăCând se pornește pe o pantă ascendentă, sistemul de asistență la pornirea din rampă împiedică vehiculul să se deplaseze înapoi timp de aproximativ două secunde, pentru a da timp șoferului să își mute piciorul de pe pedala de frână pe cea de accelerație.
eCallÎn cazul unei coliziuni grave, sistemul eCall trimite un mesaj automat cu locația curentă a vehiculului către serviciile de urgență. Sistemul poate fi activat automat de către senzorii de la bordul autovehiculului după un accident sau manual de către ocupanții vehiculului care apasă butonul SOS.
Prevenirea părăsirii benzii de circulație (LDP)În timpul conducerii, LDP detectează liniile de demarcație a benzilor de circulație din stânga și din dreapta și prezice traiectoria vehiculului. În cazul în care vehiculul începe să devieze de pe banda de rulare din cauza neatenției șoferului, sistemul avertizează șoferul prin emiterea unei alerte audio sau prin vibrația volanului.
Asistență pentru faza lungăCând farurile sunt reglate pentru faza lungă, iar din sens opus vin vehicule sau există vehicule în față pe sensul de deplasare, ori dacă autovehiculul se află într-o zonă bine luminată, farurile trec automat pe faza scurtă. Farurile revin automat la fază lungă la restabilirea condițiilor inițiale, adică atunci când în fața autovehiculului nu se mai află vehicule care se apropie sau care îl precedă, ori când zona înconjurătoare este slab luminată. (Activă numai la viteze de peste 40km/h.)
Sistem de avertizare la deplasarea în marșarier (RCTA)RCTA este o funcție de siguranță suplimentară care utilizează senzori radar pentru a detecta și a te avertiza că se apropie vehicule din stângă sau din dreapta atunci când te deplasezi în marșarier dintr-un loc de parcare sau dintr-un garaj.
Sistem de monitorizare a șoferului (DMS)Sistemul de monitorizare a șoferului are o cameră instalată în panoul de instrumente pentru a monitoriza ochii și fața șoferului. Dacă sistemul detectează că șoferul este somnoros, adoarme sau nu este concentrat asupra condusului, emite o alarmă de avertizare și un mesaj de alertă care apare pe afișajul de informații. *Sistemul se limitează la capacitatea camerei DMS și a senzorului în infraroșu apropiat. Șoferul nu trebuie să se bazeze exclusiv pe acest sistem pentru siguranța în trafic.