Condusul este și mai plăcut atunci când știi că tu și pasagerii tăi sunteți protejați de cele mai recente progrese în materie de siguranță și tehnologii de asistență la condus. Noul Swift dispune de ele din abundență, iar acestea lucrează zi și noapte pentru a te ajuta să rămâi alert, astfel încât să ajungi în siguranță la destinație. Deși nu există niciun substitut pentru obiceiurile de conducere sigure și responsabile, aceste tehnologii avansate te pot ajuta să rămâi concentrat și pregătit să răspunzi la o varietate de condiții de trafic.
Controlul adaptiv al vitezei de croazieră (ACC)Sistemul
de control adaptiv al vitezei de croazieră (ACC) este o tehnologie care
contribuie la reducerea oboselii șoferului în timpul călătoriilor lungi.
Acesta este conectat la sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație
pentru a ajuta șoferul să se încadreze în limitele de viteză impuse. ACC
utilizează un radar cu unde milimetrice și o cameră monoculară pentru a
detecta vehiculele care îl preced și va accelera sau decelera, pentru a ajuta
șoferul să păstreze distanța setată față de vehiculele angajate in trafic.
Dacă nu este detectat un vehicul ce rulează în față, ACC va menține viteza cu care se
deplasa vehiculul în momentul în care sistemul a fost activat. (La versiunile
echipate cu CVT, ACC se dezactivează atunci când autovehiculul se oprește.
La modelele echipate cu transmisie manuală, ACC se dezactivează la viteze
de aproximativ 30 km/h sau mai mici).
1. Menținere viteză constantăÎn cazul
în care nu sunt detectate vehicule în față, se menține viteza setată de
șofer.
2. Control decelerareViteza
este redusă pentru a se adapta vitezei vehiculului din față..
3. Menținere distanță de urmărireViteza
se ajustează automat pentru a menține o distanță sigură față de vehiculul din
față.
4. Control accelerație
Dacă
autovehiculul din față părăsește banda de circulație și există o distanță
suficientă față de orice alt autovehicul din față, sistemul accelerează
automat până atinge viteza setată.
Senzori de parcare spateSenzorii cu ultrasunete amplasați în bara de protecție spate detectează obstacolele la deplasarea în marșarier. Acești senzori emit semnale actustice pentru a avertiza șoferul despre proximitatea obiectelor și evitarea coliziunilor sau parcarea în siguranță.
Sistem de recunoaștere a indicatoarelor rutiere (TSR)Funcția de recunoaștere a semnelor de circulație detectează și identifică semnele de circulație cu ajutorul camerei monoculare și le afișază pe tabloul de bord al vehiculului. Aceasta funcție poate fi utilizată alături de funcția de avertizare a depășirii limitei de viteză pentru îmbunătățirea experienței de condus și siguranță în trafic.
Asistență pentru menținerea benzii de rulare (LKA)Atunci când este activat Controlul adaptiv al vitezei de croazieră (ACC), sistemul îl ajută pe șofer să mențină poziția vehiculului în centrul benzii de rulare. În plus, în cazul în care este detectat un vehicul sau un obstacol aflat prea aproape de vehicul, acesta oferă asistență la direcție pentru a menține o distanță sigură.
Sistem de monitorizare a unghiului mort (BSM)BSM utilizează senzori radar cu unde milimetrice, amplasați în bara de protecție spate, pentru a detecta vehiculele aflate în spate sau care se apropie rapid din spatele vehiculului, scanând unghiurile moarte de pe ambele părți ale vehiculului. Atunci când este detectat un vehicul, în oglinda exterioară de pe partea din care se apropie vehiculul apare o pictogramă de avertizare. Dacă șoferul activează semnalizarea pe partea dinspre care se apropie vehiculul, pictograma se aprinde intermitent și un semnal acustic este emis.
Sistemul de asistență la pornirea din rampăLa pornirea din rampă, sistemul împiedică vehiculul să se deplaseze în spate, menținând vehiculul stationat timp de aproximativ două secunde pentru a-i permite șoferului să accelereze.
eCallÎn caz de coliziune gravă, sistemul eCall trimite automat un mesaj către serviciile de urgență, indicând locația actuală a vehiculului. Acest sistem poate fi activat automat de senzorii de la bordul vehiculului imediat după un accident sau manual de către ocupanți, prin apăsarea butonului SOS.
Sistem de prevenire a părăsirii benzii de circulație (LDP)În timpul rulării, sistemul detectează liniile de demarcație ale benzilor de circulație din stânga și din dreapta și prezice traiectoria vehiculului. În cazul în care vehiculul se îndreaptă neintenționat spre marginile benzii de circulație, sistemul avertizează șoferul prin semnale acustice și vibrații în volan.
Asistență pentru faza lungăAsistența pentru faza lungă este un sistem automat care optimizează utilizarea fazei lungi a farurilor pentru a îmbunătăți vizibilitatea pe timp de noapte, fără a-i deranja pe ceilalți șoferi. Sistemul detectează automat prezența vehiculelor din sens opus, vehiculele din față pe același sens de deplasare și dacă vehiculul se află într-o zonă bine luminată. În funcție de aceste condiții, asistența pentru faza lungă comută farurile între faza lungă și faza scurtă pentru a asigura cea mai bună vizibilitate, reducând în același timp riscul de orbire a celorlalți participanți la trafic. Sistemul este activ doar la viteze de peste 40 km/h.
Sistem de avertizare la deplasarea în marșarier (RCTA)RCTA este o funcție de siguranță suplimentară care ajută șoferul să evite coliziunile și obstacolele atunci când se deplasează în marșarier. Acest sistem utilizează senzori radar pentru a detecta obiectele sau persoanele aflate în spatele vehiculului și avertizează șoferul prin intermediul pictogramelor din oglinzile exterioare.
Sistem de monitorizare a șoferului (DMS)Sistemul de monitorizare a șoferului include o cameră instalată în panoul de instrumente pentru a monitoriza ochii și fața șoferului. Dacă sistemul detectează că șoferul adoarme sau nu este concentrat asupra drumului, emite o alarmă de avertizare și un mesaj de alertă care apare pe afișajul bordului. *Sistemul se limitează la capacitatea camerei DMS și a senzorului infraroșu. Șoferul nu trebuie să se bazeze exclusiv pe acest sistem pentru siguranța în trafic.