Cu un motto bazat pe livrarea de produse excepționale construite pe nevoile clientului, Suzuki va implementa strategia sa unică de creștere pentru anul fiscal 2030 sub principiul de producție „Sho-Sho-Kei-Tan-Bi (mai mic, mai puțin, mai ușor, mai scurt, mai estetic)”, „Lean Management” care punctează flexibilitatea, agilitatea și spirit curajos și principiul „Three Actuals”, care omite impracticabilitatea și se concentrează pe spațiu, instrumente și context.
Desfășurarea strategiei
Conform acestei strategii, Suzuki va prioritiza contribuția la neutralizarea emisiilor de dioxid de carbon și la creșterea economică a țărilor emergente precum India, ASEAN și Africa, alături de principalele noastre zone de afaceri, Japonia, India și Europa.
Ne vom concentra pe crearea de soluții unice pentru Suzuki, pentru a dezvolta produse și servicii axate pe client și a crește împreună cu țările și regiunile alături de care operează.
Inițiative majore pentru exercițiul financiar 2030
Neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon
Pe baza datei-țintă stabilită de fiecare guvern, Suzuki își propune să atingă neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon în Japonia și Europa până în 2050 și în India până în 2070.
Ne vom strădui să ne atingem obiectivele pentru fiecare regiune, pe baza mentalității noastre de a extinde opțiunile clienților și a livra produse și servicii care răspund nevoilor fiecărei zone.
~ Produse ~
Automobile
În Japonia, începând cu introducerea bateriei comerciale pentru mini-vehiculele electrice în AF2023, intenționăm să lansăm SUV-uri compacte și autovehicule de pasageri - 6 modele care urmează să fie lansate până în AF2030.
În plus, vom dezvolta noi hibride pentru vehicule mini și compacte și, prin combinarea acestora cu vehicule electrice cu baterie, vom oferi opțiuni diversificate pentru clienții noștri.
În Europa, vom introduce vehiculele electrice în anul fiscal 2024, ne vom extinde cu SUV-uri și segmentele B, cu 5 modele, care urmează să fie lansate până în anul fiscal 2030. Vom răspunde în mod flexibil la reglementările de mediu și la nevoile clienților din fiecare țară europeană.
În India, vom introduce bateria SUV-ului electric anunțată la Auto Expo 2023, în AF2024 - 6 modele, care urmează să fie lansate până în AF2030.
Pentru a oferi o gamă completă de produse și servicii, Suzuki va oferi nu numai vehicule electrice, ci, de asemenea, vehicule cu motor cu ardere internă neutră din carbon care utilizează GNC, biogaz și combustibili amestecați cu etanol.
Motociclete
Pentru motociclete mici și mijlocii, care sunt folosite pentru transportul zilnic, cum ar fi naveta la serviciu, școală sau cumpărături, vom introduce o baterie EV în AF2024. Intenționăm să lansăm 8 modele, până în anul 2030, cu un raport EV al bateriei de 25%. Pentru motociclete mari luăm în considerare adoptarea de combustibili neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon.
Motoare de ambarcatiuni
Pentru motoarele de barca mici care sunt adesea folosite în lacuri și râuri, vom introduce modele electrice, cu baterie, în anul fiscal 2024. Intenționăm să lansăm 5 modele până în anul fiscal 2030 cu un raport EV al bateriei de 5%. Pentru motoarele mari folosite în ocean, luăm în considerare adoptarea de combustibili neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon.
Noi opțiuni de mobilitate electrică
Suzuki a propus o varietate de opțiuni de mobilitate electrică, inclusiv vehicul electro senior, care reprezintă un nou mod de transport pentru persoanele care și-au returnat voluntar permisele de conducere.
De asemenea, KUPO, care întruchipează evoluția vehiculelor senior și Mobile Mover*, un multifuncțional robotizat dezvoltat în colaborare cu M2 Labo.
Ne vom asuma provocarea aprofundării opțiunilor de mobilitate de mici dimensiuni, opțiuni care susțin o mai bună calitate a vieții, pentru a satisface nevoile în schimbare ale clienților și ale mediului.
*Mobile Mover este o marcă înregistrată a M2 Labo.
Fabricare
Suzuki aspiră către neutralizarea emisiilor de dioxid de carbon în cadrul fabricilor autohtone în anul fiscal 2035.
Suzuki Smart Factory Creation
Promovăm Suzuki Smart Factory Creation, conturând cum ar trebui să arate producția în 2030, astfel încât să continuăm să devenim o companie care asigură mijloace de mobilitate pentru oamenii din întreaga lume.
Prin adoptarea principiului de fabricație „Sho-Sho-Kei-Tan-Bi (mai mic, mai puțin, mai ușor, mai scurt, mai estetic)” cu digitalizarea, vom optimiza, minimiza și simplifica fluxul de date, instrumente și energie.
Prin aceste inițiative, vom avansa către neutralizarea emisiilor de dioxid de carbon.
Inițiative ale fabricilor autohtone
La uzina Kosai, cel mai mare centru de producție al Suzuki din Japonia, se fac eforturi pentru a reduce emisiile de CO2 ale instalațiilor de vopsire cu 30% prin reînnoirea si îmbunătățirea tehnologiilor de vopsire pentru eficienta și utilizarea optimă a energiei.
Fabrica produce, de asemenea, hidrogen verde din energii regenerabile, inclusiv generarea de energie solară. Este utilizat hidrogenul pentru testul de verificare a transportorului cu pile de combustibil, care a început de la sfârșitul anului 2022.
La uzina Hamamatsu, centrul de producție de motociclete, prin reducerea consumului de energie și conversia în energie regenerabilă, inclusiv extinderea instalațiilor de generare a energiei solare, fabrica va viza să atingă neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon în exercițiul financiar 2027, mai devreme decât obiectivul său inițial, și anume 2030.
Utilizând cunoștințele acumulate la uzina Hamamatsu, vom porni inițiative către alte fabrici pentru a obține neutralitatea dioxidului de carbon a tuturor uzinelor interne din FY2035.
Afaceri cu biogaz în India
În timp ce ne așteptăm ca piața indiană să crească spre FY2030, suntem conștienți că, în același timp, creștere cantității totale de emisii de CO2 este inevitabilă, indiferent de reducerea emisiilor din produse. Astfel, vom căuta echilibrul dintre creșterea unităților de vânzare și reducerea cantității totale de emisii de CO2.
Inițiativa unică a Suzuki de a aborda această provocare este afacerea cu biogaz, în care biogazul derivat din bălegar de vacă, care sunt deșeuri de lactate din zona rurală a Indiei, va fi produs și furnizat. Acest biogaz poate fi folosit pentru modelele Suzuki GNC care reprezintă aproximativ 70% din Piața auto CNG din India.
Suzuki a semnat un acord cu agenția guvernamentală indiană National Dairy Development Board și Banas Dairy, cel mai mare producător de lactate din Asia, pentru efectuarea verificării biogazului.
Am investit și în Fujisan Asagiri Biomass LLC. care generează energie din biogaz derivat din bălegar de vacă în Japonia și care au dat startul unui studiu în acest sens.
Credem că afacerea cu biogaz din India nu contribuie doar la neutralizarea emisiilor de CO2, dar promovează și creșterea economică și contribuie la binele societății indiene. De asemenea, avem în vedere extinderea afacerii în alte zone agricole, în regiuni precum Africa, ASEAN și Japonia, în viitor.
Contribuind la neutralizarea emisiilor de CO2 și la creșterea economică a țărilor emergente, Suzuki, liderul pieței auto din India, se află în concordanță cu intenția Acordului de la Paris, care necesită armonie între țările dezvoltate și cele emergente pentru reducerea emisiilor de CO2. Astfel, considerăm că putem contribui cu succes în sprijinul părților implicate din întreaga lume.
Structura de cercetare, dezvoltareșicooperare cu parteneriexterni
Sediul Suzuki, Yokohama Lab., Suzuki R&D Center India șiMarutiSuzuki vacooperapentru o dezvoltareeficientăprinîmpărtășireaexpertizei din fiecaredomeniu al tehnologiilorviitoare, tehnologiiloravansateșicelor de producțieînmasă.
De asemenea, Centrul de inovare Suzuki exploreazănoiconexiunișimetodeinovatoarepentru ca Suzuki săprindărădăciniîn India. Vomsporiputereade producțieprincooperareacu parteneriexterni, inclusivcompanii start-up, AsociațiaFurnizorilor Suzuki șiuniversități din Japoniași India.
Vomaprofundarelațianoastră de cooperare cu Toyota Motor Corporationcontinuând,înacelașitimpsăfimcompetitorișiurmărind o creșteresustenabilăpentru aabordadiverse probleme din jurulindustriei de automobile.
Prinaceastăcooperare, vomînaintaîndezvoltarea de tehnologiiavansate, inclusivceleautonomeșia bateriilorpentrumașinielectrice. Căutămextindereaînțăriemergentepromițătoareșifacemeforturipentruneutralizareaemisiilor de CO2în India, precumșiformareauneisocietățibazatepereciclare care sădevină din ceîncemaipreocupată de stareamediulînconjurător.
Suzuki Global Ventures, un fond de capital de risc corporativ înființat în 2022, accelerează activitățile de co-creare cu companii start-up depășind cadrul și afacerile convenționale ale acestora.
Vom face investiții în domenii care servesc la rezolvarea problemelor clienților, a celor sociale și contribuie la dezvoltarea ecosistemului care crește odată cu start-up-urile.
Cheltuieli de cercetare și dezvoltare, cheltuieli de capital
Vom investi 2 trilioane de yeni în cheltuieli de cercetare și dezvoltare și 2,5 trilioane de yeni în cheltuielile de capital, un total de 4,5 trilioane de yeni până în anul fiscal 2030. Din cele 4,5 trilioane de yeni, 2 trilioane de yeni vor fi investiții legate de electrificare, dintre care 500 de miliarde de yeni vor fi investiții legate de baterii.
Planificăm să investim 2 trilioane de yeni pentru cheltuielile de cercetare și dezvoltare în domenii precum neutralitatea emisiilor de CO2, prin intermediul electrificării, utilizării biogazului și autonomiei.
Ținta de vânzări nete
Previziunea de vânzări nete consolidate pentru exercițiul financiar 2022 este de 4,5 trilioane de yeni, care este în creștere într-un ritm care să depășească pragul de 4,8 trilioane de yeni pentru exercițiul financiar 2025 stabilită în planul de management pe termen mediu.
Ne-am dori să creștem în conformitate cu țările emergente prin contribuţia la dezvoltarea lor. Vom urmări dublarea sumei nete din vânzări pentru AF2021, de la 3,5 trilioane de yeni la 7 trilioane de yeni în exercițiul financiar 2030.
În mijlocul unei transformări ce are loc o dată la o sută de ani, considerăm că este important să aducem un strop de „entuziasm”, „energe” și „unicitate” în toate produsele noastre, chiar și atunci când este dificil să găsim un echilibru între preocuparea pentru neutralitatea emisiilor de CO2 și contribuția la creșterea țărilor emergente.
Automobilele noastre, motocicletele, motoarele externe și vehiculele electro senior au primit întotdeauna un feedback plin de entuziasm din partea clienților noștri, tocmai pentru că sunt practice și eficiente, dar denotă caracter și emoție în același timp.
Angajații Suzuki de pretutindeni își vor uni forțele pentru a aborda în continuare provocările de zi cu zi, astfel încât să putem livra produse și servicii care sprijină zilnic viețile clienților din întreaga lume, fiind în același timp prietenoase cu mediul și reprezentând un adevărat partener de viață pe care te poți baza mereu.
Află mai multe despre premiera mondială a conceptului Suzuki EV.